Skip to main content
Tagasi
UUS

EVS-EN IEC 55012:2025

Sõidukid, laevad ja sisepõlemismootori või veoakuga seadmed. Raadiohäiringu tunnussuurused. Piirväärtused ja mõõtemeetodid pardaväliste vastuvõtjate kaitseks.

Üldinfo

Kehtiv alates 01.10.2025
Eeldatav eestikeelse tõlke avaldamise kuupäev: 02.2026
Alusdokumendid
CISPR 12:2025; EN IEC 55012:2025
Direktiivid või määrused
puuduvad

Standardi ajalugu

Staatus
Kuupäev
Tüüp
Nimetus
01.10.2025
Põhitekst
06.12.2010
Muudatus
07.02.2008
Põhitekst
Käesolevas dokumendis esitatud piirangud on loodud pakkuma kaitset sagedusalas 30 MHz kuni 1000 MHz sõidukivälistele vastuvõtjatele. Selle dokumendi järgimine ei taga piisavat kaitset vastuvõtjatele, mis asuvad sõidukile, paadile või seadmele lähemal kui 10 m.
See dokument käsitleb elektromagnetilise energia kiirgust, mis võib raadiovastuvõttu häirida ja mida kiirgab:
1)  sisepõlemismootori, elektri või mõlema jõul liikuvad sõidukid (vt 3.1.34);
2)   sisepõlemismootori, elektri või mõlema jõul töötavad paadid (vt 3.1.4). Paadid katsetatakse samamoodi nagu sõidukid, välja arvatud juhul, kui neil on käesolevas dokumendis selgesõnaliselt sätestatud unikaalsed omadused;
3)  ICE-ga varustatud seadmed (vt 3.1.9). Hübriidseadmete (nt nii ICE- kui ka veoakudega varustatud seadmete) puhul on käesolevas dokumendis käsitletud ainult ICE-režiimi;
4)  Paadimootorid ja -käigukastid [st varustatud sisepõlemismootori, elektrimootoriga (EM) või mõlemaga], kui neid turustatakse eraldi.
Vaata lisa D vooskeemi ja näidete loendit, mis aitavad kindlaks teha CISPR 12 kohaldatavust.
Käesolev dokument ei kehti õhusõidukite, kodumasinate, meditsiiniseadmete, veojõusüsteemide (raudteemootor või vedur, tramm või tramm ja elektriline trollibuss), sõidukite, paatide ja seadmete pardaväliste laadijate ega mittetäielike sõidukite, paatide ja seadmete kohta. Kahe režiimiga trollibussi puhul (nt. mis liigub kas vahelduvvoolu-/alalisvooluvõrgust või sisepõlemismootorist) on sisepõlemismootoriga jõusüsteem kaasatud, kuid sõiduki elektromagnetiline jõuallikas on sellest dokumendist välja jäetud. Lisaks on käesoleva dokumendi reguleerimisalast välja jäetud ka koduabilised robotid, näiteks kodukoristusrobotid, hotelliteenindusrobotid ja isikliku turvalisuse robotid.
MÄRKUS 1 Välja arvatud eraldi turustatavad sise- või päramootorid ja -mootorid, ei kehti see dokument komponentide või mittetäielike toodete, näiteks sisepõlemismootori, mittetäieliku sõiduki või paadi kohta, millele pole veel sisepõlemismootorit või elektromootorit paigaldatud, ega varuosade kohta. See dokument kehtib ainult lõpptoote kohta, mis on varustatud kõigi ettenähtud otstarbel toimimiseks vajalike osade ja komponentidega.
MÄRKUS 2 Kodumajapidamises ja sarnases keskkonnas tüüpilisteks majapidamis- ja teenindusfunktsioonideks mõeldud ICE-ta seadmed on hõlmatud CISPR 14-1[1] nõuetega.
MÄRKUS 3 Häiringuallika(te)ga samas sõidukis kasutatavate vastuvõtjate kaitset käsitleb CISPR 25[2].
See dokument ei määra mõõtmismeetodeid ega piirnorme juhtivuslike häirete jaoks laadimisrežiimis, kus (elektriline või hübriid) sõiduk või paat on ühendatud vooluvõrku kas otse (st pistikühendusega sõiduk või paat) või kaudselt (st juhtmevaba laadimine). Kasutajat suunatakse asjakohaste IEC ja CISPR standardite juurde, mis määratlevad mõõtmistehnikad ja piirnormid sellise olukorra jaoks.
MÄRKUS 4 Maanteesõidukite kohta vt IEC 61851-21-1[3] ja muud tüüpi sõidukite või paatide kohta IEC 61000-6-3[4], IEC 61000-6-4[5] ja IEC 61000-6-8[6].
Käesolevas dokumendis esitatud emissiooninõuded ei ole kohaldatavad raadiosaatja tahtlikele edastustele, nagu need on määratletud ITU-R-is, sealhulgas selle kõrvalkiirgusele.
Seadmed, mis on hõlmatud muude CISPR-i toote- ja tooteperekonna emissioonistandarditega, on käesoleva dokumendi reguleerimisalast välja jäetud, välja arvatud juhul, kui need hõlmavad sisepõlemismootorit (SISSEPÕLETISI). Viimasel juhul vastab seade käesolevale dokumendile kõigis töörežiimides, kus sisepõlemismootor (SISSEPÕLETISI) on aktiivne (aktiivne).
MÄRKUS 5 Seadmele võib kehtida ka teine CISPR-i toote või tooteperekonna emissioonistandard nende töörežiimide puhul, kus sisepõlemismootor(id) ei ole aktiivne(d). Juhul kui sisepõlemismootor(id) töötab(vad) alati, võib seadme teiste komponentide ja vooluringide emissiooni kontrollimiseks siiski kehtida teine CISPR-i toote või tooteperekonna emissioonistandard.
Lisas B ja lisas C on esitatud meetodid kõrgepinge süütesüsteemide häiringuomaduste hindamiseks.
Lisas H on esitatud elektriauto piirnormide põhjendus.
Lisas I on loetletud tööd, mida kaa

Nõutud väljad on tähistatud *

*
*
*
PDF
39,68 € koos KM-ga
Paber
39,68 € koos KM-ga
Sirvi standardit alates 2,48 € koos KM-ga
Standardi monitooring